Pressemeddelelse: Voksenmobning / Topaktuel filmpremiere

PRESSEMEDDELSE  5. juli 2020

Pressemeddelelse juli 2020

Landsforeningen Voksenmobning Nej Tak! vil opfordre til at man går ind og ser denne film. Læs mere om filmen her: https://www.kino.dk/film/u/un/undtagelsen

Den berører mobning som Landsforeningen aktivt forsøger at bekæmpe.

Og vi stiller gerne op til interview for at fortælle, hvor ondt og ødelæggende mobning er for mennesker.

Mvh. Gitte Strandgaard

Landsforeningen Voksenmobning Nej Tak!

Mobil: 2851 2108

Forfatteren Christian Jungersen som har skrevet bogen Undtagelsen som nu har filmpremiere, har engang udtalt dette, som vi kun kan erklære os enige i:

Ledelsen kan gøre en forskel

Han lægger en stor del af ansvaret for, at mobningen kan opstå på en arbejdsplads, over på ledelsen.

– Meget af det, har jo at gøre med ledelse. Og det vil sige, at man på et niveau over de her mennesker skal forsøge at tilrettelægge arbejdet sådan, at mobningen ikke opstår. Det kan for eksempel være fordelingen af arbejdsopgaver.

– I min bog er der en laissez-faire-ledelse, der betyder, at alle medarbejdere, som er rigtig ambitiøse og engagerede skal kæmpe mod hinanden for at få opgaverne. Og det vil sige, at man forsøger at udmanøvrere de andre. Og hvis vi begynder at gøre andre ondt, at udmanøvrere dem, så begynder vi at efterrationalisere og sige: ”Det er bedst for arbejdspladsen at gøre det her, og den anden har måske ikke fortjent det, og den anden er under mig”.